نشست هیأت مدیره کانون انجمن های صنفی گروه پزشکی استان با رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی های استان اصفهان

نشست هیأت مدیره کانون انجمن های صنفی گروه پزشکی استان با رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی های استان اصفهان

نشست مشترک اعضای هیأت مدیره کانون انجمن های صنفی گروه پزشکی استان با رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی های استان اصفهان برگزار شد.

پیرو ابلاغ تعرفه های تشخیصی و درمانی سال 1401 بخش خصوصی توسط هیأت وزیران و کمیته پنج نفره استانی جهت اجرا از ابتدای سال 1401 به طور کامل (1401/1/1) و نیز جلسه مورخ 1401/3/3 و مکاتبات شماره 2832/131 مورخ 1401/3/8 و 2889/131 مورخ 1401/3/10 و ضرورت هماهنگی مراکز تشخیصی و درمانی جهت ارائه خدمت به مردم عزیز کشورمان به بهترین نحو و پیگیری ها و جلسات قبلی در خصوص مشکلات مراکز تشخیصی و درمانی با برخی از شرکت های بیمه تجاری، ظهر دیروز مورخ 1401/3/10 اعضای هیأت مدیره کانون انجمن های صنفی گروه پزشکی استان اصفهان با رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی های استان اصفهان دیدار نمودند.

در این جلسه که با حضور نماینده اداره کل تعزیرات حکومتی استان اصفهان و مدیر اداره نظارت و اعتباربخشی اداره کل بیمه سلامت استان تشکیل گردید، رئیس هیأت مدیره کانون انجمن های صنفی گروه پزشکی استان اصفهان، گزارشی از پیگیری های انجام شده تا این تاریخ مبنی بر لزوم تبعیت بیمه های تجاری و مراکز تشخیصی و درمانی از مصوبات هیأت وزیران و دستورالعمل های مربوطه درخصوص عقد قرارداد با مراکز خصوصی و پرهیز از اعمال سلیقه های شخصی و کسورات غیر منطقی ارائه نمود، سپس هر کدام از اعضای حاضر در جلسه نسبت به اعلام نقطه نظرات خود به نمایندگی از بیمارستان های خصوصی، مراکز جراحی محدود، درمانگاه های عمومی و تخصصی، درمانگاه های دندانپزشکی و مراکز تصویربرداری پرداخته و در پایان موارد ذیل مصوب گردید:

  • عقد قرارداد با کلیه بیمه های تجاری صرفاً از تاریخ 1401/1/1 و براساس تعرفه های ابلاغی هیأت وزیران میسر می باشد. (در حال حاضر بیمه نیروهای مسلح و شرکت بیمه دانا التزام خود را به رعایت مفاد مذکور در بند 1 این صورتجلسه اعلام نموده اند.)
  • با توجه به بدهی چند ماهه بیمه های تجاری، ضروری است حداکثر تا پایان خرداد ماه سال جاری نسبت به تسویه حساب بدهی های قبلی (حداقل بدهی تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ) اقدام نمایند.
  • با توجه به فلسفه وجودی بیمه های تکمیلی، اعمال کسورات سلیقه ای به بهانه های مختلف و یا استفاده از برخی دستورالعمل های بیمه های پایه پذیرفتنی نیست و قبل از اعمال هرگونه کسورات می بایست مذاکرات و هماهنگی های لازم با مراکز ارائه کننده خدمت صورت پذیرد.
  • بدیهی است در صورت ابلاغ تعرفه جدید، ملاک محاسبه و پرداخت هزینه ها، مصوبات هیأت وزیران خواهد بود. به عبارت دیگر چنانچه در حین قرارداد تعرفه جدیدی ابلاغ گردید، تعرفه ابلاغی ملاک عمل قرار خواهد گرفت.
  • طبق قانون بیمه همگانی 60% مبلغ صورتحساب های ارائه شده توسط مراکز تشخیصی و درمانی می بایست حداکثر ظرف مدت دو هفته به صورت علی الحساب پرداخت و مابقی حداکثر ظرف سه ماه رسیدگی و پرداخت گردیده و در غیر این صورت ضرر و زیان وارده معادل نرخ اوراق مشارکت پرداخت گردد.
  • با توجه به مطالب پیش گفت، کلیه امضاء کنندگان اعلام می نمایند که با توجه به مصوبات هیأت وزیران و مکاتبات مربوطه مبنی بر غیر قانونی بودن تعرفه گذاری توسط سندیکای بیمه گران تجاری، چنانچه حداکثر تا پایان وقت اداری روز دوشنبه مورخ 1401/3/16 نسبت به انعقاد قرارداد با مراکز تشخیصی و درمانی تحت نظارت سازمان نظام پزشکی و کانون انجمن های صنفی گروه پزشکی استان اصفهان اقدام ننمایند، این مراکز به منظور رعایت حال بیماران عزیز نسبت به ارائه خدمت و تحویل فاکتور هزینه ها به بیماران جهت اخذ هزینه بیمه های تجاری اقدام خواهند نمود.
  • شرح ماوقع و تصمیمات متخذه به کلیه مراجع قانونی و نظارتی و بیمه گذاران بیمه تجاری، منعکس تا از هرگونه سوء تعبیر و سوء تفاهم فی مابین ارائه کنندگان خدمات و مراجعین محترم جلوگیری گردد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *