قائم مقام سازمان نظام پزشکی اصفهان مطرح کرد: خودداری از تجمعات مختلف ضروری است

قائم مقام سازمان نظام پزشکی اصفهان مطرح کرد: خودداری از تجمعات مختلف ضروری است

محسن مصلحی گفت: طی روزهای گذشته روند ابتلا به کرونا صعودی بوده و زنگ خطر شروع موج جدید کرونا در کشور به صدا درآمده است، از این رو خودداری از هرگونه تجمع و یا رعایت حداکثری پروتکل ها در موارد غیر قابل اجتناب ضروری است.

قائم مقام سازمان نظام پزشکی اصفهان با اشاره به سرعت انتقال بسیار بالای اُمیکرون و افزایش ابتلای اطفال به این ویروس نسبت به سویه های قبل، عنوان کرد: متأسفانه طی روزهای گذشته روند ابتلا به کرونا به شدت صعودی بوده و زنگ خطر شروع موج جدید کرونا در کشور به صدا درآمده، از سویی دیگر رعایت پروتکل ها در مدارس به سختی قابل کنترل و مدیریت است؛ لذا می بایست در خصوص تعطیلی حداقل برخی از مقاطع تحصیلی تصمیمات قاطعی اتخاذ شود.

وی با تأکید بر لزوم تمهیدات لازم جهت جلوگیری از شیوع این سویه جدید در کشور، افزود: اگرچه بارها عنوان شده که عادی‌انگاری و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تأثیر بسزایی در شیوع اومیکرون دارد، لیکن دستگاه های مختلف موظف هستند تا حداکثر تلاش خود را جهت جلوگیری از تجمع و ازدحام افراد و رعایت دقیق و حداکثری پروتکل های بهداشتی بکار گیرند.

این مقام مسئول در پایان، تسریع در تزریق دُزهای سوم واکسن را از جمله مواردی عنوان کرد که می تواند از آسیب های جبران ناپذیر و وخامت اوضاع در آینده نزدیک بکاهد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *