حفاظت از کادر درمان، مقررات محکم‌تری را می‌طلبد

حفاظت از کادر درمان، مقررات محکم‌تری را می‌طلبد

قائم‌مقام و معاون پشتیبانی و رفاهی سازمان نظام‌پزشکی اصفهان گفت: برای حفاظت از کادر درمان باید مقررات محکم‌تری داشته باشیم و از مراجع قضایی نیز می‌خواهیم، این موارد را برای عبرت و به منظور پیشگیری، سریع‌تر پیگیری کنند.

محسن مصلحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به رفتار خصمانه عده‌ای علیه کادر درمان، اظهار داشت: از جمله عواملی که در ضرب و شتم علیه کادر درمان مؤثر است، می‌توان به کاهش تحمل مردم به دلیل شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه، اظهار نظرها و انعکاس اخبار به صورت غیرمنصفانه که سبب مخدوش شدن اذهان مردم نسبت به کادر درمان می‌شود، اشاره کرد.

قائم‌مقام و معاون پشتیبانی و رفاهی سازمان نظام‌پزشکی اصفهان درخصوص پیشگیری از ضرب‌ و‌ شتم کادر درمان، افزود: روابط بین فردی و رعایت اخلاق اجتماعی، در سطح جامعه ما افول کرده و غیرقابل قبول است که انسان، به کسی که قصد خدمت به او را در هر صنف و قشری دارد، اهانت کند؛ باید با کمک همدیگر سطح اخلاق در جامعه، مهارت‌های ارتباطی را افزایش دهیم و در انعکاس اخبار دقت بیشتری به خرج دهیم؛ کار پزشکی، پیچیده است و به راحتی نمی‌توان درخصوص عملکرد کادر درمان قضاوت کرد.

وی با اشاره به جنبه حقوقی، مدنی و قضایی ضرب‌ و‌ شتم کادر درمان گفت: همان‌طور که بعضی از صنف‌ها مأموریت‌های خطرناکی دارند، برای حفاظت از کادر درمان باید مقررات محکم‌تری داشته باشیم و از مراجع قضایی نیز می‌خواهیم، این موارد را برای عبرت و به منظور پیشگیری، سریع‌تر پیگیری کنند، در این راستا رئیس سازمان نظام‌پزشکی، مکاتبه‌ای با دادستان کل کشور داشتند تا در این زمینه توجه بیشتری شود.

شدت ضرب و شتم در اصفهان نسبت به سایر استان‌ها کمتر ‌است

مصلحی با اشاره به مصادیق ضرب ‌و ‌شتم علیه کادر درمان در اصفهان، خاطر نشان کرد: غیر از آسیب جسمی و روحی که به کادر درمان وارد می‌شود، این آسیب به مردم نیز باز خواهد گشت، این مسأله در سطح اصفهان نیز بوده، ولی شدت آن نسبت به استان‌های دیگر پایین‌تر است.

قائم‌مقام و معاون پشتیبانی و رفاهی سازمان نظام‌پزشکی اصفهان با اشاره به این‌که باید اجازه دهیم مصادیق این موضوع، در بستر قانونی طی شود و رسانه‌ها باید به این بحث به صورت کلان‌تر، نگاه کنند و رسالت اصلی خود را ایفا کنند، بیان کرد: مدتی پیش در سازمان نظام‌پزشکی اصفهان از مشاوران اجتماعی و رسانه‌ای سازمان، مشاور حقوقی و نیروی انتظامی دعوت شد تا موضوع، ریشه‌یابی شود.

وی با اشاره به این‌که از ریشه‌یابی‌های به‌دست‌آمده، پروتکل اجرایی به دست می‌آید، تصریح کرد: برای مثال برای افراد در مطب‌ها، دوره‌های آموزشی گذاشته می‌شود تا بیماران مضطرب، عصبی و نگران را به آرامش دعوت کنند، که فضا به سمت خشونت و درگیری فیزیکی نرود.

مصلحی با بیان این‌که بخشی از کار، درک متقابلی از حوزه پزشکی در اقشار جامعه است، عنوان کرد: پخش اخبار پزشکی ظرافت‌هایی دارد، برای مثال اتفاقاتی که حین عمل جراحی می‌افتد، اخبار آن نباید به گونه‌ای منتشر شود که پزشکان در ذهن مردم، بی‌انضباط تلقی شوند و این مسأله به کل جامعه پزشکی، تعمیم داده شود.

قائم‌مقام و معاون پشتیبانی و رفاهی سازمان نظام‌پزشکی اصفهان، در ادامه با اشاره به این‌که این جلسات قرار است به صورت مستمر تا مرحله عملیاتی‌شدن، ادامه یابد، افزود: قرار است به این دغدغه، در سطح فراگیر پرداخته‌ شود، چون برخی مشاغل دیگر مانند خبرنگاران و وکلا نیز با این موضوع، درگیر هستند، رسانه‌ها می‌توانند این موضوع را کالبد‌شکافی کنند و به عنوان یک معضل اجتماعی در اختیار دیگران قرار دهند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *