نشست مشترک رؤسای انجمن های علمی و صنفی گروه پزشکی و رؤسای نظام پزشکی های استان با هیئت مدیره نظام پزشکی اصفهان

نشست مشترک رؤسای انجمن های علمی و صنفی گروه پزشکی و رؤسای نظام پزشکی های استان با هیئت مدیره نظام پزشکی اصفهان

بعد از ظهر امروز، نشست مشترک رؤسای انجمن های علمی و صنفی گروه پزشکی و رؤسای نظام پزشکی های استان با اعضای هیئت مدیره نظام پزشکی اصفهان برگزار شد.

در این جلسه ضمن ارائه تاریخچه چگونگی محاسبه قیمت تمام شده خدمات تشخیصی و درمانی در طی سال های گذشته و فراز و نشیب های آن که متاسفانه باعث افت سطح کمی و کیفی خدمات و نگرانی شدید مردم و جامعه پزشکی گردیده است، هشدار داده شد چنانچه در اسرع وقت نسبت به بازنگری و اصلاح رویه‌های غلط گذشته اقدام نگردد، در آینده نزدیک با مرحله غیرقابل بازگشت و عواقب جبران ناپذیر روبرو خواهیم شد.
همچنین با اعتراض به بی توجهی نسبت به تکالیف قانونی دستگاه‌های مختلف در خصوص حوزه سلامت، به ویژه تعیین قیمت واقعی و تمام شده خدمات، حمایت از توسعه مراکز و خدمات تشخیصی و درمانی، ادامه فعالیت با شرایط کنونی را غیر ممکن عنوان نمودند و عواقب زیانبار آن را متوجه کسانی دانستند که به جای نگاه منطقی و کارشناسانه به مسائل، بر اساس نگاه های سیاسی و پوپولیستی با موضوعات برخورد می نمایند.
در ادامه با تاکید بر لزوم همبستگی بیش از پیش جامعه پزشکی، گفتگوی مستقیم و صمیمانه با مردم و انعکاس واقعیت‌ها و حقوق حقه آنان، پیگیری‌های قانونی و قضایی با استفاده از کلیه امکانات بالقوه و بالفعل و هشدار به کلیه مراجع ذیربط، من جمله نهادهای نظارتی و رسانه‌ها، اظهار امیدواری شد؛ انشاالله با پیگیری‌های مستمر و قانونمند و تداوم جلسات هم اندیشی مشابه، شاهد بهبود وضعیت موجود باشیم.
در این نشست، رئیس اداره امور مالیاتی استان نیز با اشاره به رویکردهای مالیاتی جدید و خطرات ناشی از عدم رعایت برخی از موارد و تبعات سنگین آن، من جمله ضرورت ارائه مستندات هزینه‌ها، قول کمال همکاری جهت به حداقل رساندن مشکلات موجود را دادند.
در طی برگزاری این جلسه، همکاران جامعه پزشکی به دوگانگی متولیان در برخورد با جامعه پزشکی اشاره و مطرح نمودند؛ در حالی که در تعیین تعرفه، خدمات پزشکی به عنوان یک شغل و حرفه در نظر گرفته نمی شود، در برخوردهای مالیاتی یا محاسبه عوارض شهرداری ها، همکاران پزشک را به مثابه یک بنگاه اقتصادی در نظر می‌گیرند، حتی در محاسبه مالیات نیز سال ها مهارت و از دست رفتن عمر و پیچیدگی های حرفه پزشکی را در نظر نمی گیرند.
در ادامه مطالبات همکاران در خصوص شفاف شدن مبانی علمی و منطقی محاسبه مالیات، برخورد‌های مناسب تر کارکنان سازمان امور مالیاتی، علت تفاوت فاحش میزان مالیاتی همکاران در اصفهان با سایر کلان شهرها بالاخص تهران، برخوردهای غیر منصفانه و شدید با برخی از همکاران تحت عنوان گروه‌های خاص محاسبه مالیاتی و یا اعمال ممنوع الخروجی یا عدم تمرکز رسیدگی به پرونده های مالیاتی مطرح شد.
در پایان این نشست موارد ذیل مقرر گردید:
۱. پیگیری ها از کلیه طرق و با استفاده از تیم های تخصصی مشتمل بر کارشناسان خبره در اقتصاد سلامت و تعرفه، مالیات، شهرداری ها و مشاوران و وکلای زبده حقوقی انجام پذیرد.
۲. مذاکرات، نشست‌ها و مکاتبات کارشناسانه و فنی با کلیه ارکان ذیربط تداوم یابد.
۳. نسبت به انعکاس واقعیات به مردم و پاسخگویی به شبهه افکنی ها و نتایج سیاست های زیانبار فعلی که منجر به بی انگیزگی همکاران و عدم امکان ارائه بسیاری از خدمات پزشکی پیچیده در آینده ای نه چندان دور در داخل کشورخواهدشد،اهتمام جدی به عمل آید.
۴. با استفاده از کارشناسان خبره حوزه رسانه و روابط عمومی نسبت به دفاع از خدمات جامعه پزشکی، پیشگیری و خنثی نمودن هجمه های رسانه ای اقدام گردد.
۵. تعدادی از صاحب نظران دغدغه‌مند جامعه پزشکی به نمایندگی از جامعه بزرگ پزشکی نسبت به ملاقات با مقام معظم رهبری و انعکاس خطرات تهدید کننده سلامت جامعه اقدام نمایند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *