برگزاری «جشن سپاس» به شکرانه بهبود بیماران سرطانی در اصفهان

برگزاری «جشن سپاس» به شکرانه بهبود بیماران سرطانی در اصفهان

آیین «جشن سپاس» با حضور بیماران بهبود یافته از سرطان در اصفهان برگزار شد.

به گزارش سرطان نیوز، «جشن سپاس» نام آیینی است که از پنج سال پیش تاکنون در دهه کرامت با حضور بیماران بهبودیافته از سرطان، جمعی از پزشکان و مسئولان به همت نشریه از سین سرطان تا سین سلامتی برگزار می‌شود.

دکتر پوریا عادلی آنکولوژیست، دبیر هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی اصفهان و برگزار کننده این مراسم در بخشی از سخنرانی خود بیان کرد: دو سال گذشت از روزی که در سومین جشن «سالیانه سپاس» از کمبود دستگاه رادیوتراپی در شهر اصفهان در حضور مسئولان سخن گفتیم؛ و حالا با عنایت خداوند متعال، زحمات پزشکان و مدد مردم و خیریه‌ها تعداد دستگاه‌های رادیوتراپی در استان اصفهان به استاندارد‌های جهانی نزدیک‌تر شده است.

وی ادامه داد: همچنین از لزوم حفظ و جذب نیروی انسانی نخبه در شهر اصفهان سخن می‌گوییم تا دیگر شاهد نباشیم که برترین پزشکان این شهر به مهاجرت روی می‌آورند.

دکتر عادلی با اشاره به لزوم ارتقای روش‌های رادیوتراپی، حضور پزشکان و سازمان نظام پزشکی در عرصه سیاست گذاری‌های سلامت، عنوان کرد: امید داریم با در نظر گرفتن این اصول اولیه تا ۵ سال آینده اصفهان به قطب تشخیص و درمان سرطان در کشور و منطقه تبدیل شود.

دبیر انجمن صنفی پزشکان استان اصفهان همچنین ایجاد زیرساخت‌های توسعه گردشگری سلامت در استان اصفهان را از اصول مهم و اساسی دانست و اظهار کرد: لزوم توسعه گردشگری سلامت در اصفهان و بهره گیری از ظرفیت‌های اصفهان و ایران در عرصه درمان برای ایجاد تعاملات سازنده منطقه‌ای و بین المللی جهت حل مشکلات ضروری است.

وی تشریح کرد: هشت سال از روزی که به منظور اطلاع رسانی صحیح در حوزه پیشگیری، درمان سرطان و اصلاح نگرش جامعه و سیاست گذاران به این بیماری اولین نسخه فصلنامه‌ای به نام «از سین سرطان تا سین سلامتی» را منتشر کردیم گذشت.

به گفته دکتر عادلی، در این هشت سال علیرغم تمام مشکلات چاپ نشریات از جمله هزینه کاغذ و چاپ، این فصلنامه به ماهنامه‌ای وزین تبدیل شده که تاکنون ۵۲ شماره آن به چاپ رسیده و علاوه بر این ماهنامه در دامنه خبری آنلاین «سرطان نیوز» و از «سین تا سین» به اطلاع سانی در این خصوص و بیان دستاورد‌های جدید پزشکی مشغول هستیم.

دبیر انجمن صنفی پزشکان استان اصفهان خطاب به فعالان حوزه رسانه، گفت: از همکاران رسانه‌ای مان درخواست داریم تا مشکلات و واقعیت‌های کارشناسانی شده را در هر حال نقل کنند، چرا که وجدان‌های بیدار جامعه هستند.

در این مراسم همچنین پرفسور کامران منتظری ریاست سازمان نظام پزشکی اصفهان به عنوان یک پزشک و بیماری که از سرطان بهبود یافته سخنرانی کرد. وی در بخشی از صحبت‌های خود گفت: وقتی فردی به بیماری سرطان مبتلا می‌شود، او و خانواده اش با مشکلات فراوانی مواجه می‌شوند که می‌طلبد حمایت بیشتری از بیماران بلاخص بیماران مبتلا به سرطان انجام شود تا بیماران بتوانند از درمان‌های جدید استفاده کنند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *