به نظام سلامت، با نگاه نیازی اساسی و زیرساختی در جامعه نگریسته شود

به نظام سلامت، با نگاه نیازی اساسی و زیرساختی در جامعه نگریسته شود

اعضای هیئت مدیره نظام پزشکی اصفهان با رئیس کل دادگستری استان دیدار و گفتگو کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری رئیس کل دادگستری استان در نشست با اعضای هیئت مدیره نظام پزشکی اصفهان، نوع نگاه به نظام سلامت جامعه را مهم، اساسی و ویژه ارزیابی و بیان داشت: همانگونه که امنیت به عنوان یک نیاز زیرساختی می باشد، سلامت نیز در عرض این اهمیت قرار دارد؛ چرا که اگر نظام سلامت به هرشکلی به مخاطره افتد نمی‌توان انتظار انجام فعالیت مؤثر و مفید از افراد را داشت، بنابراین این زیرساخت بسیار مهم و حیاتی است.
وی با تأکید بر لزوم فراگیر شدن این نگاه به حوزه سلامت افزود: این نگاه و تفکر باید هم در مسؤولان و مجموعه جامعه پزشکی و هم در بستر زندگی عمومی مردم، ساری و جاری باشد.
رئیس دستگاه قضایی استان با تأکید بر لزوم اعمال نظارت در این حوزه خاطرنشان کرد: مسؤولان نظام پزشکی با بهره گیری از ابزارهای لازم نظارتی، عملکرد صحیح مجموعه را نظارت نموده و با انجام اقدامات پیشگیرانه، تحقق عدالت در این حوزه را دنبال نمایند و بی شک دستگاه قضایی، آنچه مرتبط با حوزه سلامت مردم باشد را با حساسیت و جدیت، مطالبه گری و دنبال خواهد کرد.
ایشان، اعتبار و شأن و منزلت اجتماعی جامعه پزشکی را بالا خواند و یادآور شد: اگرچه پزشکی و معلمی از جمله مشاغل آمده است، اما یک رسالت مهم و خطیر و یک تعهد محسوب می‌شود که در تبیین این جایگاه رفیع، هم نیاز به اطلاع‌رسانی دقیق و فراگیر است و هم با عملکرد صحیح صاحب‌منصبان آن می توان ضمن حفظ این منزلت اجتماعی، جلب اعتماد عمومی را به درستی کسب کرد.
همچنین در این نشست، اعضای هیئت مدیره نظام پزشکی اصفهان خواستار برخورد جدی تر با مداخله گران فاقد صلاحیت در امور پزشکی گردیده و نیز نسبت به بازنگری در برخی آرای صادره بدل از حبس تاکید نمودند.
در ضمن با توجه به مشکلات عدیده مراکز تشخیصی و درمانی در خصوص اجرای ضوابط و مقررات اعلامی آتش نشانی در بازه های زمانی غیرممکن و جلوگیری از تعطیلی این مراکز، مقرر گردید با این مقوله به صورت واقع گرایانه برخورد شود.
در پایان، مقرر گردید من بعد کلیه موضوعات در کارگروه های تخصصی، بررسی و در جلسات دوره ای تصمیم نهایی اتخاذ گردد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *